Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a65r34e44l 79H59a67n95á87k 4623885714713

Jeden z nejlepších blogů za poslední dobu.

Výborně napsáno. KARMA!

+2/0
1.11.2014 10:50

P25e11t41r 56V58y83s91o88č30a75n 7948400820976

Tento autor má ty články dlouhodobě na vysoké úrovni.R^ Člověka potom těší, když čte myšlenky podobné svým, jen líp sepsané.:-)

0/0
16.11.2014 19:03

P90a52v95e29l 97Z57a92j11í14č32e91k 8454960886960

podle meho by to mělo vypadat takto 1. profesionalni armada, ktera je užita za doby míru nebo nějakých protiteroristických operací. 2. Aktivní zálohy měly by být dobrovolné, ale člen by si mohl svobodně rozhodnout jestli se chce zůčastnit misí nebo cvičit jen doma. Pokud by byl válečný stav není samo co rozhodovat. 3. My ostatní u kterých by bylo jasné jestli jsou schopni by při mobilizaci holt vzali flintu protože nebyli cvičení jako aktívní zálohy. Naše smůla. Což už je argument být v aktivních zálohách protože se mi zvyšuje šance na přežití. Zásadní otázka je jiná... proč se mnoho lidí chce vyvázat jakkoliv. a) chybí nám tradice b) mnoho lidí si myslí že za sve občasny se to nevyplatí protože se za ně defakto stydí c) sorta lidí nějak bylo nějak bude hlavně stím nějak vyčurat.... A s tímto by se mělo taky nějak pracovat. No a poslední věc nelze tak podfinancovávat armádu jak se to tu děje od 90'

0/−1
1.11.2014 9:30

K44a95r86e80l 14V16o56v69e32s 1194668362839

Marhoul zazil jako mlady chlapec tezkou sikanu na internatu pri studiu stredni filmove skoly. A to ho poznamenalo na cely zivot.

+1/0
1.11.2014 7:35

R85o72m44a24n 14K63r36a22t88o71c46h75v51í26l 6526477546534

Pane Votýpka, v Afgánistánu nejsme proto, že jsem v NATO, NATO nemá s Afgánistánem nic společného.

0/−2
1.11.2014 6:53

K60a98r52e32l 85H96a94n85á21k 4193475884723

Tak proč naši politici tvrdí, že afghánskou misí plníme euroatlantické závazky?

0/0
1.11.2014 10:50

R37o35m82a44n 77K47r16a71t61o74c92h79v69í74l 6916427696804

Nevím

Nicméně, jsme tam proto, ptotože Alkajda a Taliban jsou teroristické organizace a naši vojáci tam podporují místní vládu.

0/0
1.11.2014 11:41

P28a15v66e28l 80M40a34c73h 7902906270668

Po precteni clanku pana Votipky me je zrejme, ze je nejspis slusny clovek, ale tak naivni, ze je to az boli. Mozna je to zavinene tim, ze neni schopen toho, pozorovat co se deje ve svete a videt do predu, kam se ten nas svet riti. Skoro ve vsech valecnych konfliktech a ve vsech teroristickych akcich, ktere probihaji v teto minute na vsech kontinentech (krom Antarktidy) jsou muslimove bud na jedne strane a nekdy i na obou. Moderni Wahabi doslovna interpretace Islamu je hrozba vsem mirumilovnym lidem. Nemit dobre vyzbrojenou, vycvicenou a pocetnou armadu by bylo nejen nebezpecne ale i velice nezodpovedne. Pan Mecir pise, ze o tom si muzeme popovidat za 20 let. Ja se obavam, ze to budeme videt mnohem drive.

+1/0
31.10.2014 23:41

P40e35t77r 61V97y85s78o87č27a64n 7208750230926

Článek je pěkný, situace popsaná dokonale. R^

Když ptáčka lapali, tak používali tu historku o třech prutech, které pohromadě nejdou zlomit. Takže původní myšlenka společné obrany byla pěkná, i ekonomicky výhodná, však se všechny tanky sečtou a to bude síla! Jenže to dopadlo stejně jako Varšavská smlouva, hůř, kde se plnily pokyny velmoci (jen ta nás na rozdíl od NATO nezatáhla do válečných dobrodružství na jiném kontinentě). Tak v čem jsme si pomohli?

Ano, místní diskutující odsuzují mladíka, dokonce by mu vlepili pár facek, nevím proč? Jak můžou být dnešní mladí hrdí na svou zem, když jim patnáct let tlučou do hlavy všechny ty pošetilosti o Bruselu a velké Evropě? A to nemluvím o tom, kdo tuto vlast vlastní, tady by se dalo taky s úspěchem polemizovat.

+2/−3
31.10.2014 23:28

V80á70c21l13a24v 26M46e27č15í29ř 2913193293264

Takze kdyz se podivate do minulosti a nebudete u toho tak kratkozraky jako poutova atrakce, opravdu jste vsichni presvedceni ze uzemni celistvost a bezbecnost tohoto naroda je presne limitovana nasimi zemepisnymi hranicemi?

Obrana proste neco stoji, predsunuta obrana, kterou popisujete jako agresi, stoji vic.

To ze se nas stat rozhodl zucastnit se zahranicnich misi, mimo toho ze to je obrana toho vnejsiho perimetru, je sice nepochopitelne pro prumerneho materialistu ale co si o tomto clanku popovidat za rekneme dvacet let?

+4/−1
31.10.2014 20:44

J25a96n 17H80l97e69d83í75k 4239382488242

autor má pravdu, armáda je na nic, žádné nebezpečí odnikud nehrozí a situace ve světě jasně napovídá, nikdo nechce nikoho obsadit==osvobodit, muslímové se uklidnili, většina se vrací do svých domovů a zbytek se plně asimiluje. Na nebesích se objevila zářná duha lásky a lidského štěstí.-- Jak by bylo nelidské obtěžovat mladíky, plně zaměstnanými u počítačů nebo v kamarádské zábavě u zaslouženého piva. A kdyby přece jen něco-- tak se včas vzdáme a přizpůsobíme silnějšímu. I podle vzoru humanisty Eduarda Beneše.

+1/−1
31.10.2014 17:10

M79i71l93o49š 26D48v63o69ř63á21č80e20k 2295168620254

Kdyz uz tu zrovna jsem. Poselstvi clanku tkvi v necem jinem. Nejspise jste si ho jen spatne prelozil.

+2/0
31.10.2014 17:13

D19a40v44i91d 66Z86a78h97r47a94d78n15í22č82e10k 3367377116861

Nepochopil jste článek koukám, ale to nevadí. Ne každému je z hůry dáno. Na druhou stranu pane Hledíku, vy byste jistě radostně juchal s flintičkou např. do Iráku, kde USA z důvodu extrémního nebezpečí zbraní hromadného ničení napadli Irák. To že se tam taková zbraň nenašla ani jedna, připomínat nemusím, ale vám je to jistě stejně fuk. No a takových míst je mnoho. IS vznikl na místěch, kde naši spojenci odstranili ty zlé tyrany a výsledek se dostavil v podobě IS. No máte toho dost co stihnout než nastolíte ten mír pane Hledíku, takže kupředu. Já vám budu krýt záda z ČR a budu mohutně fandit.

+4/−3
31.10.2014 17:44
Foto

O96t13t35o 56Č96e69r12n76ý 3605365527682

Je zcela jasné, že vnější vojenská hrozba ze strany islámského světa nehrozí, byl by zlikvidován v zárodku, to by se muselo připojit Turecko, aby nějaký islámský útočník získal nástupní prostor k útoku do Evropy a stejně by byl ihned vymazaný z povrchu. Spíše jde o vysoce možnou destabilizaci uvnitř evropských států, kde islám nabírá na síle, hlavně sever Evropy, kde se islám dostává k moci zcela demokratickými prostředky, i když jde především o ústup kamuflovaný politickou korektností.

Takže: profesionální armáda s bojovou jednotkou na úrovni divize se všemi podpůrnými jednotkami, několik samostatných velice mobilních brigád, letectvo=stíhačky, podzv. bitevníky a bojové vrtulníky, aktivní dobrovolnické armádní zálohy v aktivním věku, dále regionální jednotky s lehkou výzbrojí na úrovni samostatných rot využité jako školní pro mládež, dají se využít i jako pomocné útvary při živelných pohromách.

Tato vícestupňová organizace obrany by spolehlivě odrazovala jak vnější, tak a to hlavně, i vnitřní hrozbu ze strany převzetí moci cizích ideologií.

Nejdůležitější je ale vědomí, že svůj domov, svůj způsob života, je třeba si chránit. A to by měl být úkol hlavně pro školy a media. Bez ukotvení tohoto vědomí jsou i větší armády na nic.

+13/0
31.10.2014 16:23

M26i59l63o68š 59D22v38o82ř44á78č36e61k 2475508250744

Zvlaste poslednimu odstavci ano.

+6/0
31.10.2014 17:11

B84e16d67ř37i29c78h 35T24ě31š43í41n66s20k88ý 6182943691437

máte to takový mix nebo dort kočičky a pejska, naše armáda prošla obrovskou změnou z útočně postaveného beranidla (beranidla které by vykrvácelo za cizí zájmy v cizích zemích)  pro sovětskou agresi směrem za západ, se stala regionální silou která spoléhá na kolektivní spolupráci se smluvními partnery, změnila se také její výzbroj, jelikož masové útoky tankových sil s použitím levných a jednoduchých tanků se staly anachronismem je nutno mít zbraně sofistikované a moderní a ty jsou drahé, stejně tak jako bylo možno vyškolit spoustu branců kteří byli určeni jen jako odepsané položky při obsluze masově nasazených sil, naučit se obsluhovat dnešní zbraně už zase předpokládá mít drahého profesionála  který dokáže využít všechny možnosti zbraně,

je možné cvičit aktivní zálohy dobrovolníků( a taky se to děje) ale to je zase jen o penězích a chuti oněch dobrovolníků věnovat spoustu času tomuto, vrátit povinnou vojenskou službu dnes je těžké a dle mého názoru zbytečné, na druhé straně tu máme spoustu lidí podléhajících brané povinnosti jejichž použití v rámci armády je nulové

je to velmi složitý problém který hlavně mají před sebou politici kteří mají povinnost určit armádě její cíle a dle toho armáda vysloví své požadavky

+2/−1
31.10.2014 16:19

J51a61n 52R65á50ž 1729673514730

Když se o něčem řekne, ze je to složité, znamená to, ze ten kdo to takto označí, nechce to řešit.

Složité není nic, co takto člověk sám s pohodlnosti neoznačí.

+1/0
31.10.2014 17:27

B67e29d89ř77i70c17h 64T36ě44š61í66n62s58k32ý 6442893331977

nesmysl i složité problémy se dají řešit je to otázka vůle, chuti a také možností

něco je složité něco je jednoduché ;-D to není otázka pohodlnosti ale potíží při řešení problému

+1/−1
31.10.2014 17:31

J17a49n 13R21á26ž 1729383554540

Problémem se stane běžná věc nebo situace pouze v případě, ze to člověk za problém považuje.

P.S. Co je pro Vás problém, může být pro jiného standardně řešitelná záležitost.

Aneb, pro nás je domobrana problém, pro Švýcary rutina. Pro rodilého Američana je sloužit v Národní gardě otázka cti, u nás by to byl etický "problém", pro lidskoprávní věrozvěsty problém neřešitelný..

+2/0
31.10.2014 18:24

B40e43d53ř25i70c78h 16T67ě72š56í74n21s76k41ý 6272113401437

ale teď jste někde úplně jinde, ani Švýcarsko ani USA nebyli postaveni před problém jak od základu změnit svou armádu a aby toho nebylo málo i vojenskou doktrínu, uvědomte si že ČSLA byly nadiktovány cíle ne naší vládou ale velením VS potažmo GŠ vojsk SSSR, naše vláda jen měla umožnit takovou armádu postavit, po plyšáku veškeré rozhodování přešlo na naši vládu, ta nejen musí armádě říci co je jejím cílem ale taky určit strategii , armáda se dle toho buduje a vyzbrojuje

tvrdit že takový přechod je věcí jednoduchou a jen někdo v tom vidí problém je hloupost,  jelikož to prostě problém je a velký, přirovnávat to ke Švýcarsku či USA je hodně na hlavu postavené, není špatně o něčem tvrdit že je to problém, špatně je problém neřešit

+1/−1
31.10.2014 18:50
Foto

O98t89t93o 89Č17e27r38n76ý 3275755607792

Pod mjr. Marhoulem bych "chtěl" sloužit. Zaručené 100% ztráty: útok oděný do vlastenectví.

+7/−1
31.10.2014 16:04

J85a66n 54R44á35ž 1799883314330

Jo, v zásadě souhlas, až na : Když nás někdo napadne, vezmu zbraň a budu se bránit"

Ale dnešní mladíci neví jaký je rozdíl mezi kouhoutkem a muškou, ani jak se nabíjí zásobník. A kdyby dostali do rukou zbraň, byli by víc nebezpeční sobě a blízkým než nepříteli.

A to vyznělo z projevů Marhoula a chápal jsem ho, ze se rozlobil na toho diváka z publika. Já, být tam, asi bych mu jednu střihnul.

Povinná několikaletý voj. služba je pitomost, ale vytvoření aktivních záloh a pravidelně je cvičit se jeví v současné mezinárodně politické situaci, jako nezbytně nutné. Právě proto aby bylo dost lidí, kteří když by k obraně svých rodin chtěli vzít zbraň také věděli, jak tu zbraň použít!

+12/−1
31.10.2014 15:57
Foto

V18l42a60d64i82m65í35r 59K73r91o44u83p54a 8377248211412

Přesně jste vystihl můj názorR^

+2/0
31.10.2014 16:06

L52u58d34ě63k 60K77r89a54t80o23c40h89v74í72l 9655144621194

Problém naší obrany je mimo nedostatku prostředků na armádu, počet mužů s alespoň minimálním výcvikem. AČR v bojových jednotkách tak 10 tis., AZ AČR 3,5 tis. A ti další, kteří prošli VZS a alespoň ví, "kde má samopal přední konec" jsou ve věku 45 a více.  Airsofťáci to nezachrání.

Branná povinost Ano, ale intenzivní VZS na 4 (6) měsíce a jednou za 2 roky týden cvičení.

+6/−1
31.10.2014 16:08

M68i69l80a73n 66H72l93a61d49k10ý 8152938310

A jak dlouho jste s tou zbraní cvičil, abyste byl nebezpečný jen nepříteli ? Já na vojně vystřílel jen pár zásobníků a nevím o nikom, kdy by na tom byl líp ... Tohle se dá dohnat za 2 odpoledne ... Rv

0/0
31.10.2014 23:28

F69r88a97n65k 77K89r80e58j18č96í 2147153745791

Aby branily sve rodiny? Nikoliv, jde o to, aby byli vycviceni utocit tam je NATo posle, jste chtel rict. A naucit se strilet? TO je jako problem? Prosim vas, jdete. To se nauci jeden neandrtalec za 5 minut. Vase teorie kulha.

0/0
1.11.2014 1:26

M78i60l61o53š 19D81v70o20ř57á31č83e87k 2525888930154

Tak vedle apelu na vlastenectvi napr. panem Marhoulem a dalsimi, zvlaste vlastenectvi druhych, v dobe kdy se ho snazime odbourat, je to jen hodne mala 'vloudilka'.

0/0
31.10.2014 15:46

M95i92l40o23š 34D95v52o12ř76á16č96e40k 2785888320654

Zaradte si prosim pod prispevek pana Palky v 15:18. Dekuji.

0/0
31.10.2014 15:48

J69a67n 87R85á68ž 1319543414770

Intersocialisté se cíleně už dlouho snaží ze všech občanů členských zemí EU vlastenectví vyhnat z hlavy. A tak se naskýtá otázka, kolik těch, komu se virus eurofederace bez národních států usadil v hlavě, by šli za EU bojovat, kdyby došlo k ohrožení vnitrní bezpečnosti např. islamisty vracejícími se z bojů za IS, k nimž by se houfně přidávali všeobecně hýčkaní muslimové z našich mešit? Profi armádu máme všude možně ve světě, policisté mají jiné úkoly, dávat botičky NBA auta například, a tech několik tisíc pupkáčů zabývajících se na štábech to nezvládne.

Američané na to mají Národní gradu, což je obdoba našich aktivních záloh, ktéra je nasazená vždy, když se situace vymyká kontrole. Něco takového zřídit i u nás se jeví jako poznaná nutnost!

+6/0
31.10.2014 16:11

B60e17d36ř54i30c67h 95T70ě64š17í20n10s77k86ý 6472463361577

nikomu vlastenectví z hlavy nevyženete pokud ho tam má,

+1/0
31.10.2014 16:23

M65i78l92o14š 59D90v15o98ř30á33č34e46k 2185178710904

Ale vlastenectvi se X, samostatne mysleni se X, rozhodovani o sobe samem se X, normalni rodina se X, nazvy otec a matka se X, heterosexualni clovek se X, atakdale, atakdale.

Za pismeno si muzeme dosadit nepr. NENOSI.

+1/0
31.10.2014 17:09

B78e63d74ř50i69c78h 52T19ě21š91í61n10s61k57ý 6872173811827

u někoho se nosí u někoho se nenosí to je věc osobního rozhodnutí, můžeme se ptát proč se u někoho nenosí ale vždy to bude jeho osobní rozhodnutí

vlastenectví či nechuť k vlastenectví vám nikdo nenařídí

0/0
31.10.2014 17:52

J17a15n 29R94á37ž 1429503704750

No jo,ale když už roste druhá generace, které nikdo o vlastenectví neřekne nic jiného, než je je to překonaná záležitost a jedině sounáležitost s multikulturním Bruselem je IN a do předchozích dvou generaci mlátili do hlavy socialistický internacionalismus.

Jak vychovávat k vlastenectví a chuti bránit svoji zem, když největší hrdinové jsou ti, kdo mají "modré knížky", dokonce jeden z nich byl i ministrem obrany(!!) a všichni ví, ze v armádě je pořad víc štábních a ministerských zašíváků než vojáků použitelných v boji.

0/−1
31.10.2014 17:38

B90e70d44ř82i85c62h 69T79ě74š55í57n92s90k38ý 6332343171817

vy to říkáte? mluvíte o vlastenectví s někým?

že je někde bordel neznamená že to ničí vlastenectví ten bordel si totiž děláme jen my a alibistické rozdělování na já nic to všechno oni je právě hrobem vlastenectví

0/−1
31.10.2014 17:54

J93a16n 68R33á71ž 1889293984890

Mate prostě štěstí, ze jste se stal vlastencem samovolně. Mne k tomu, co je vlastenectví vedli děda, legionář z Ruska a táta odbojář.

P.S. Jinak nevím, proč se zrovna my dva tady musíme mlít, když máme názor na vlastenectví téměř totožný?

0/0
31.10.2014 18:32

P17e70t58r 54P55á42l45k11a 6483446100892

nejhumornější částí článku je tučně položená otázka, zda-li může být demokratická taková země, ve které si nelze nasazení armády odhlasovat. R^;-D

Znáte nějakou zemi na světě (nebo i v jakékoliv jiné galaxii), kde se k nasazení armády pořádá všelidové hlasování?

+6/0
31.10.2014 15:18

P65a78v71e34l 46K11u17c61h56t36a 4136981197254

To je pravda, ale jinak jsem rád, že někdo takový článek k diskusi napíše. A že vlastenectví nelze nařídit, to už spíš "lásku" a pěkný vztah k manželce.

0/0
31.10.2014 15:45

J62i93ř96í 63J74i59r23o73u50d79e84k 8476859444454

Vlastní armáda je ,,atributem" suvereního státu. Těžko jí může představovat ,,sto rambů", jeden skladník, velení a ,,nějaká technika s nějakým servisem"(to prosím nemíním jako urážku našich vojáků!). V našich podmínkách se v reálu odehrálo to, co bylo označováno jako přechod z válečného na mírové hospodářství. Vstup do NATO to nevyřešil. Branná povinnost sice trvá, nikdo (většina) z potenciál. ,,odvedenců" však není vycvičena. Nejde přece jen o stisknutí spouště na zbrani. Politicky to řešit není vůle, ale jde i o bezradnost, finančně jde rovněž o veliký problém. Morálně, až po vlastenectví, jde většinou jen o ,,hurávlastence", či lhostejnost. Tolik realita. Co s tím? Bez vůle, ale i rozhodovací moci politiků (vůdců) to lze asi těžko řešit. U veřejnosti dtto. Jinak zdravím. J.A.J.

+4/0
31.10.2014 14:42

P90a87v15e42l 58K16u78c66h92t26a 4946611877104

Souhlasím, že u nás je takový odpor k vojenské službě (mimo obliby Army shopů), ve srovnání s Polskem, asi i Slovenskem apod. Taky dnes nenajdete českou matku, která by strhla ze zdi pušku a řekla synovi - jdi. 

Ale nějaké sólovější bránění státního prostoru jen naší "armádou" v jakékoli podobě je iluze. Vždy se musíme opírat o spojenectví. Jestli je nebo bude k dispozici je věc druhá. Těžko mohu jako laik vyhodnotit "islám" - s nadsázkou, kdybychom do Arabášů neryli či nějak rozumněji, viz Syrie, bylo by islámské nebezpečí jiné?

0/0
31.10.2014 15:37

M18i11l28o51š 43D36v84o84ř50á12č35e89k 2285578590954

Skvely clanek. Karma je Vase.

+7/−3
31.10.2014 14:10
Foto

V31l32a24d69i90m67í26r 28K36r57o60u48p57a 8957918301562

Mám za to, že je marné Vám vysvětlovat skutečnost, že v roce 1997 byla kapánek jiná mezinárodní situace než jakou zažíváme dnes, takže se do toho raději ani nebudu pouštět...

+4/0
31.10.2014 13:58

J54o28s96e47f 77V42o27t39í56p61k29a 4573173138522

Dobrý den, děkuji za reakci. Co přesně myslíte jinou mezinárodní situací? Nebyli jsme náhodou v letech 1997 a 1998 na misi IFOR v Bosně a Hercegovině, nečlenském státu NATO? Máte informace co se tam dělo? Konflikty byly stejné, jen se neodehrávaly na Ukrajině.

+7/−4
31.10.2014 14:06
Foto

V75l73a68d45i64m66í76r 92K40r36o83u26p17a 8587378891632

Pokud je mi známo, tak v konfliktu v Bosně a Hercegovině nehrálo Rusko tak významnou roli, jakou hraje v dnešním konfliktu na Ukrajině. Také hrozba islámského radikalismu byla úplně v jiné kategorii, než je tomu dnes. Z těchto důvodů nelze ani omylem srovnávat bezpečnostní situaci naší země v roce 97´a dnes.

+7/−3
31.10.2014 14:11

J76a93n 36H36l12e51d12í34k 4769912588492

p. Kroupo, když má někdo v hlavě blbosti, nemůže z úst vyjít Votípkova moudrost

0/−1
31.10.2014 17:18

J86i70ř74í 37T13i40n54t53ě25r56a 6870199623400

Vážený  pane  Hledíku, 

s  panem Kroupou  v  jiných diskusích  většinou  nesouhlasím, ale  zde  je  tomu  naopak. Stručně  řečeno:  Při  výcviku  i  v  boji  budu  raději stát  po  boku  pana  Kroupy, než  pánů  Dvořáčků, Hledíků,  Votýpků,  ...   [>-]

+1/0
31.10.2014 20:11



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.