- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I pojistné smlouvy stárnou
Jak mohou pojistné smlouvy stárnout? Mění se ceny nemovitostí, mění se naše životní situace, mění se pojistné podmínky. Od nich se, v případě pojistné události, odvíjí pojistné plnění. Známe to. Uzavřeme pojistku, strčíme smlouvu do šuplíku a vzpomeneme si na ni, až když se něco stane. Mezi těmito událostmi může uplynout deset a více let. Mezitím se změní ceny nemovitostí, dítě nastoupí do zaměstnání, rodič změní zaměstnání a… pojišťovny vše neohlídají…
Pojistná zmetkovost je osmdesátiprocentní
Všichni jsme se setkali s výrobkem, který musel být reklamován, protože nebyl způsobilý k zamýšlenému účelu. To se při výrobě stává a dnešní poruchovost se pohybuje hluboko pod tisícinami procenta. U pojištění však nelze hovořit o poruchovosti, ale o zmetkovosti, která je osmdesátiprocentní. Specifickým rysem pojistné zmetkovosti je, že vyjde najevo až v případech uplatňování nároků klientů vůči pojišťovnám, a to v případech pojistných událostí, vyřízených v neprospěch klientů…
Agent, zprostředkovatel, známý
Příčiny pojistné zmetkovosti spočívají v ambiciózních cílech pojišťoven, které kladou na své zaměstnance (kteří se s nimi neumějí poctivě vypořádat), závislost pojišťovacích zprostředkovatelů na tomto způsobu obživy a podvědomá snaha „udělat“ známému co nejlevnější pojistku. Pojišťování už není řemeslo. Z pojišťování se staly automaty na produkty, přání a zájmy klientů vytěsnily zájmy pojišťoven.
Není servis jako servis
Pojištění nabízejí agenti, prodejci pojistek, makléři a finanční poradci, mnohdy pod ušlechtilými záminkami všemožné péče. Skutečný servis pojistných smluv však nabízí málokdo. A když už jej někdo nabízí, tak jen ke smlouvám, které v minulosti uzavřel. Takový „servis“ ale bývá manipulativní, ve snaze nabídnout či „refrešovat“ pojistné produkty s vidinou další získatelské provize v neprospěch klienta. Je to méně pracné, než poctivě analyzovat pojistné smlouvy, porovnávat je s aktuální situací klienta, nabídkami pojišťoven a s cenami na trhu.
Možnosti tu jsou
Pojistný trh je přesycen. Ve snaze udržet si tržní podíl vzniká komplexnější finanční poradenství, vytváří se synergie s realitami, energiemi, komoditami a se službami mobilních operátorů. Finanční instituce klientům slibují úspory, ale nikdo se neptá na jejich přání. Možná, že právě přesycenost trhu různými „finančními poradci“ a „výhodnými nabídkami“ časem vytvoří zdravé prostředí pro návrat k poctivému pojišťovacímu řemeslu a ke znovuzískání důvěry klientů.
Odmítněme obtěžující hovory pojišťovacích a jiných zprostředkovatelů, vymeťme jejich nabídky ze svých schránek a obrazovek, vytěsněme nepříjemná setkání s vlezlými poradci, při kterých se necítíme dobře. Nepotřebujeme je.
Potřebujeme jistotu, že nás nenadálá událost nedostane "pod most", že svá přání můžeme sdělit někomu, kdo jim naslouchá, rozumí a nalezne pro nás to nejlepší řešení, protože si jej přejeme…
Přeji hezký zbytek léta
Ing. Josef Votípka
Další články autora |
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...